ЗВІТ ДИРЕКТОРА ЗДО «РОСИНКА» ТКАЧУК Н.В.

перед педагогічним колективом та громадськістю

2021-2022 н.р.

 Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, зміст звіту зроблений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно – технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю».

Завдання звітування:

1.     Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.

2.     Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

Загальні відомості про функціонування Закладу дошкільної освіти №3 «Росинка»

Рішенням  сесії міської ради  №12-13/2021 від 22грудня 2021 р. «Про зміну найменування та затвердження статутів закладів дошкільної освіти Славутської міської територіальної громади в новій редакції » було змінено назву  Дошкільного навчального закладу (ясла – садок) №3 «Росинка» на Заклад дошкільної освіти №3 «Росинка» та затверджено Статут закладу у новій редакції.

Заклад дошкільної освіти №3 «Росинка» знаходиться в комунальній власності Славутської міської ради Хмельницької області, розміщений за адресою м. Славута,  вул. Зарічна 27

Мережа закладу становила 4  групи  102 дитини:  3 групи дітей дошкільного  віку ( з яких одна група спеціального призначення – інклюзивна), 1 група раннього віку. 

У 2021-2022 навчальному році заклад функціонував за п’ятиденним робочим тижнем.

Режим  роботи закладу з7.30 – 18.00 кількість годин на добу 10.30

            Педагогічний колектив спрямовував свою діяльність 2021-2022 н.р.   на вирішення наступних завдань:

1) Через творчу спадщину В.О. Сухомлинського забезпечити належні умови для фізичного, психічного, емоційно-морального, інтелектуально-мовленнєвого розвитку дітей шляхом створення сприятливих умов праці гри, спостережень, екскурсій та формування зачатків морально-етичного та природничо-екологічного виховання дітей.

2) Створення змістовного і емоційно-формуючого простору в ДНЗ задля розкриття перед кожною дитиною світу освіти, збагачення кожного знаннями, що здобуваються постійною пізнавальною діяльністю попередніх поколінь, людським талантом і волею, великою мудрістю культури.

3) Засвоєння засобів і способів емоційного ставлення до оточуючого світу і себе: навчання дітей умінню жити, усвідомлювати масштаби своєї особистості, оволодівати методами рефлексії.

Заклад діє згідно з Конституцією України, Конвенцією «Про права дитини», Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Листів Міністерства освіти і науки України  від 03.07.2009 року № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», від 16.08.2010 року № 1/9-563 «Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного закладу», від 27.09.2010 року №1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку».    Освітня програма складена на основі Базового компонента, програми «Українське дошкілля» та «Впевнений старт», що забезпечує всебічний розвиток особистості дитини, згідно з Законом України «Про дошкільну освіту» та Базового компонента дошкільної освіти в Україні. Освітній процес у ЗДО №3 здійснювався за пріоритетними напрямами роботи, які сприяли здійсненню системного підходу до формування цілісної дитячої особистості за напрямами розвитку.

Кадрове забезпечення

      Колектив дошкільного закладу згідно штатного розкладу нараховує 22 штатних одиниці, з них – педагогічного персоналу 11 осіб. ЗДО «Росинка» укомплектований педагогічними кадрами: Директор , вихователь-методист, вихователі – 6, асистент вихователя – 1 музичний керівник – 1, вчитель-логопед -1, інструктор з фізичної культури -1.

      Фаховий рівень педагогічних кадрів забезпечується безперервною системою підвищення кваліфікації педагогічних кадрів на рівні дошкільного закладу, шляхом відвідувань педагогами методичних об’єднань, курсів підвищення кваліфікації кадрів.

Методична робота

Методична робота у закладі була спрямована на створення оптимальних умов для навчання, виховання, розвитку дошкільників та побудована згідно з принципами і положеннями нормативних документів про освіту, рекомендаціями районного  методичного кабінету.

Протягом 2021-2022 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, семінари, методичне об’єднання вихователів, інструктивно-методичні наради при завідуючій, розробка методичних рекомендацій, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення навчально-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників. У 2021-2022 н.р. було проведені засіданні педагогічної ради, на яких розглядались актуальні, цікаві теми:

«Впровадження інклюзивної освіти та збереження і зміцнення здоров’я дошкільників»

«Робота з дітьми з розладами аутичного спектра в закладі дошкільної освіти: з чого починати?»

«Формування морально-духовних цінностей у дітей з особливими потребами на спадщині В. Сухомлинського»

«Використання творчої спадщини В.О. Сухомлинського у роботі з дітьми, що мають особливі освітні потреби»

«Психолого-педагогічний супровід дітей з особливими потребами»

«Творча взаємодію учасників освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти»

Засідання педагогічної ради проходили в атмосфері щирості та відвертості, взаємоповаги і принциповості. Ефективність діяльності педагогічної ради залежить від форми й моделі проведення засідань. Саме тому адміністрація закладу завжди використовує неформальні, творчі, інтерактивні форми проведення засідань педагогічної ради.

Семінари:  

  1. Використання методики  Глена Домана в роботі з дошкільниками та дітьми з особливими потребами. Вчитель логопед Простапчук Т.О.
  2. «Використання інноваційних технологій для розвитку мовлення дітей дошкільного віку» вихователь Гарбарук Д.В.,
  3. «Розвиток мовлення дітей у педагогічній спадщині В. Сухомлинського» вихователь Грунтківська О.О.,
  4. «Погляди Василя Сухомлинського щодо розвитку мови  дітей, роль природи у цьому процесі»
  5. «Використання творів В.Сухомлинського в музичній діяльності» музичний керівник Сімінчук А.С..

Протягом навчального року підвищили свій професійний  рівень педагоги  Синицька В.С., Шевчук Д.О., Михальчук О.С., Сімінчук А.С.,  Простапчук Т.О.,  – курси підвищення кваліфікації при ХОІПП;  всі педагоги підвищували кваліфікацію онлайн на платформах «Всеосвіта», студії онлайн – освіти EdEra, цифрового видавництва MCFR, методичних кросингах, конференціях при ХОІПП. Через карантинні заходи та воєнний стан курсова підготовка здійснювалася за допомогою дистанційних технологій. На ярмарку педагогічних ідей «Хмельниччина на шляху реформування» було представлено роботу : музичного керівника Сімінчук А.С.,

Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми. За період карантину поповнено методкабінет посібниками та педагогічною літературою відповідно до сучасних вимог, переглянуто та поновлено наповнення природничої галереї матеріалом для використання на заняттях.

Реалізація завдань Базового компонента здійснювалась за інваріантною (обов’язковою) та варіативною складовою навчального плану.

Окрім навчальних занять згідно затвердженого розкладу, проводилась гурткова робота з вихованцями на платній та безоплатній основі.  

Заняття у гуртках дозволяють дітям розвивати індивідуальні здібності та нахили, проявляти творчість.

«Аквааеробіка» – гурткова робота в плавальному басейні, Степ – аеробіка «Маленькі – грації», еколого краєзнавчий гурток «Вулицями рідного міста», пісочна терапія «SAND PLAY», «Флора та фантазія», «Сенсорна інтеграція», «Маленькі таланти», «Музична скарбничка»

З метою забезпечення високої результативності освітнього процесу педагоги дошкільного закладу широко  використовують педагогічну спадщину Василя СУХОМЛИНСЬКОГО та інноваційні технології.

Протягом 2021-2022 н.р. з вихованцями дошкільного закладу «Росинка» були проведені різноманітні заходи та свята.

 Головним підсумком  освітньо – виховної роботи на протязі усього періоду перебування дитини у дошкільному закладі є рівень її шкільної готовності. Особлива увага  приділялась якісній підготовці дітей до школи. Бо наші випускники – це наша марка, наше обличчя успіху.

 За результатами проведеного педагогами  діагностичного обстеження дошкільників щодо готовності до навчання у школі за методикою Керна- Йерасика маємо наступні результати:

  • високий рівень: 17 дітей;
  • середній рівень: 8 дітей;
  • низький рівень: 2 дитини.

Інклюзивна освіта. Робота Команди супроводу (КС)

Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.

Впродовж 2021 – 2022 н.р. на інклюзивній освіті виховувалась дві дитини. З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого – педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дитини з ООП в освітнє середовище, протягом 2021-2022н.р. проводилась систематична робота членів команди супроводу  дитини з ООП. Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу на початок 2021- 2022 року було створено команду супроводу з залученням відповідних фахівців, а саме:

– Левунець Людмила Василівна, асистент вихователя;

– Гарбарук Дар’я Володимирівна, вихователь – методист;

– Мосійчук Ірина Олександрівна, вихователь дошкільної групи;

– Сімінчук Анжела Станіславівна, практичний психолог, музичний керівник

– Ткачук Тетяна Петрівна, медична сестра;

– Простапчук Тетяна Олександрівна, вчитель – логопед;

– Поліщук Ірина Вікторівна, залучений фахівець ІРЦ.

Створена команда психолог-педагогічного супроводу відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти. Системність роботи фахівців команди супроводу забезпечували обов’язкову корекційну складову освітньо – виховного процесу шляхом виділення необхідних корекційних годин за освітніми потребами дитини: організували заняття з розвитку соціально-побутового орієнтування, логопедичні заняття. Під час роботи команди супроводу було визначено напрямки психолого- педагогічних та корекційно – розвиткових послуг; розроблення індивідуальної програми розвитку; моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку для дитини з (ООП) з метою коригування та визначення динаміки розвитку.

Згідно з указом президента № 64/2022 «Про запровадження воєнного стану в Україні» освітній  процес в закладі призупинено освітню діяльність.

Корекційно – розвиткова робота для дітей що потребують корекції мовленнєвого розвитку

Корекційно – розвиткову роботу в закладі  проводить вчитель – логопед Простапчук Т.О.  Підставою  для  направлення  до  логопедичної  групи є заключення медико – педагогічної комісії з допуску дітей в ЗДО, про необхідність перебування в логопедичній групі дітей з вадами мовлення.

Нормативна наповнюваність логопедичної групи – 15 дітей дошкільного віку, списковий склад – 16 дітей.

Для забезпечення  результативної корекційно–відновлювальної роботи в ЗДО створено  усі  умови:  група  укомплектована  кадрами  згідно  штатного розпису, розташована в стаціонарному груповому приміщенні і оснащена необхідним обладнанням: меблями, навчально-дидактичними  посібниками, тощо. Санітарно-гігієнічний стан приміщень відповідає вимогам санітарного законодавства.

Зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази закладу


Протягом 2021-2022 н.р. покращено матеріально-технічну базу закладу за рахунок бюджетних призначень за рахунок наступних придбань:

Найменування інвентарю  КількістьВартість (грн.)Призначення
1Шафа для брудної білизни (пральня кімната)13800.00З метою дотримання санітарно-гігієнічних вимог(приписи Держспоживслужби)
2Кухня в роздаточну старшої групи114000.00З метою дотримання санітарно-гігієнічних вимог
3Придбання дезінфікуючих засобів в плавальний басейн 9300.00 
ВСЬОГО:27100.00

Залучення додаткових джерел фінансування та їх раціональне використання

Протягом 2021-2022 навчального року за рахунок додаткових джерел фінансування не заборонених законодавством було придбано:

Найменування інвентарюВартість(грн.)Джерело фінансуванняПримітка
1Дидактичні посібники, іграшки6700.00  Благодійні внески 
2Бойлер в пральню2500.00Благодійні внески 
3Музичні інструменти2000.00Благодійні внески 
4Гойдалки вуличні (2 шт.)7000.00Благодійні внески 
5М’який інвентар ( тюлі, дитячі костюми, декорації)5200.00Благодійні внески 
6Пісочниці (2 шт.)7000.00Благодійні внески 
7Господарські товари11700.00Благодійні внески 
ВСЬОГО:42100.00 

Медичне обслуговування

Медичне обслуговування в закладі організовано відповідно нормативно-правових документів: Санітарного регламенту,   наказу МОЗУ, МОНУ від 30.08.2005 №432/496 «Про удосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, листа МОНУ від 13.05.2009 №1/9-322, «Про посилення контролю щодо проходження обов’язкових медичних оглядів працівниками дошкільних навчальних закладів», лист МОНУ від 27.08.2004 №1/9-438., «Про запровадження карантинних заходів в освітніх закладах».

Медичне обслуговування в ЗДО здійснювалось протягом року  медичною сестрою  Тетяною ТКАЧУК.  Вона забезпечує проведення санітарно-просвітницької роботи серед колективу та батьків вихованців з питань здорового способу життя, загартування, раціонального харчування, попередження різноманітних інфекційних захворювань.

Медичний блок складається з двох кімнат: кабінет медичної сестри та ізолятора.  Утримується в належному стані, відповідає сучасним вимогам до оформлення. Наявність медикаментів відповідає переліку надання першої медичної допомоги. Ізолятор розрахований для утримання однієї  дитини.

У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким  проводиться  маркування меблів,  здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи. 

Медична документація ведеться своєчасно та в повному обсязі. 

Ведеться велика просвітницька робота по профілактиці різних захворювань.

Організація харчування

В ЗДО організація харчування підпорядковувалась відповідно до нормативно-правових документів: постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»; « Інструкцією по організації харчування у дошкільних навчальних закладах » затверджена наказом МОНУ та МОЗУ від 17.04.2006         № 298/227, та внесених змін до “ Інструкції по організації харчування у дошкільних навчальних закладах “ від 26.02.2013 р. № 202/165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20.03.2013 р. за № 440/22972.

Запроваджена у закладі система контролю за харчуванням ХАССП.

У  закладі протягом навчального року значна увага приділялась харчуванню дітей. Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Ведеться постійний контроль за виконанням грошових і натуральних норм. Щомісячно аналізується стан харчування дітей , це питання вноситься до порядку денного нарад при завідувачу, батьківських зборів.

Для правильної організації харчування на основі перспективного харчування складається щоденне меню з вживанням свіжих овочів в літній та осінні періоди. Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне 3-х разове харчування.

Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється завідувачем та старшою медичною сестрою.

Періодичний контроль проводять працівники Держспоживслужби,   представники управління освіти та батьки.

Усі продукти харчування приходять з супровідними документами. Постійно здійснювався контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування.

За результатами перевірок Дерспоживслужби грубих порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, а також порушень відповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено. Постійно здійснювався контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог щодо утримання харчоблоку, миття посуду, технології приготування їжі, термінів реалізації продуктів харчування. Документація  на харчоблоці – картки приготування блюд, журнал здоров’я працівників харчоблоку, зошит температурометрії холодильників наявні.

У групах створені умови для формування культурно-гігієнічних навичок здобувачів освіти. Діти старших груп користуються ножами. Організовано чергування дітей. Діти знають як розташовувати  прибори на столі. Всі дотримуються правил культури за столом. Кожна дитина знає своє місце. Спостереження за дітьми показали, що їжа дітям подобається, їдять з апетитом.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я вихованців та педагогічних працівників

Протягом  2021-2022 н.р. педагоги закладу тісно співпрацювали з батьками вихованців, спрямовуючи свої зусилля на охорону та зміцнення здоров’я дітей. Серед проведених форм індивідуальної роботи: анкетування, співбесіди, консультації. Групові форми роботи з батьками (збори, консультації на свіжому повітрі із дотриманням карантинних вимог) гармонічно поєднувались із різноманітними формами спілкування у режимі онлайн за допомогою вайбер-груп. Питання створення здоров’язберігаючого середовища лишається актуальним для подальшої роботи закладу.

Соціальний паспорт ЗДО «Росинка»

Категорії Кількість дітей
дітей із багатодітних сімей12
дітей, батьки яких беруть участь в АТО9
діти-інваліди1
діти із малозабезпечених сімей7
дитина з числа внутрішньо переміщених осіб

Одним з найважливіших завдань роботи педагогічного колективу було формування у кожного вихованця активної життєвої позиції щодо власної безпеки, озброєння їх знаннями та навичками безпечної поведінки у побуті, на вулиці та у закладі.

Робота з педагогами здійснювалась у таких формах: 

  • інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності;
  • консультації щодо створення безпечного розвивального середовища в приміщеннях групи та профілактики нещасних випадків серед дітей;

Медико-профілактичні та оздоровчі заходи проводились згідно плану роботи сестрою медичною. У закладі проводились заходи лікувально-профілактичного характеру: антропометричні вимірювання, оцінка фізичного розвитку дітей. Сестрою медичною  постійно здійснювався контроль за дотриманням графіку проходження медичних оглядів працівниками, виконанням санітарно-гігієнічного, протиепідемічного та температурного режимів. Зауважень щодо порушень вимог санітарно-епідемічного режиму не було. 

За підсумками роботи колективу упродовж навчального року  можна зазначити, що поставлені завдання  виконані.